Ferie og transport

8. juni 2009

Alder:
5 mdr.

Ferie og transport

Hej Helen.

Tak for dit forrige svar, det var rart med et holdepunkt.. og det viste sig at fungere rigtig godt for os !

Nu skal vi på ferie, og der melder sig lige nogle spørgsmål.. så håber du kan guide mig lidt her :o)

Vi skal ned til Svigerfamilien, som bor på en lille ø i Frankrig. Så vi skal både med fly, tog, bil og færge.. Og jeg vil jo gerne skåne lillemanden, hvis det overhovedet er muligt, så meget på som han jo er, for at blive helt rundtosset af den lange tur..

Jeg ville jo gerne have haft barnevogn med, men vi er blevet enige i at ...

Annonce

... købe en god klapvogn. Så mine krav til en sådan ser således ud:

Der skal være god ryg/madras, da han jo ikke kan sidde endnu, men ligge/sidde i skrå-skilling (-må han overhovedet det ?) + han jo også gerne skulle sove godt i den på tur om dagen. Der skal være støddæmpere, og han skal kunne sidde med ansigtet mod os. Er der andet jeg bør tage med i betragftning ?
Og er der noget specielt jeg skal tænke over i forb. med den lange tur ?

Et lille tillægsspørgs. hvor længe må han sidde i sin bæresele, til han selv siger fra eller ?

Venlige hilsner
Diana

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

Annonce

Viden om børn:

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre